اطلاعات عمومی لازم سفر

اطلاعات عمومی لازم سفر

اطلاعات عمومی لازم سفر

اطلاعات عمومی لازم سفر :۱- قبل از انجام سفر نسبت به شرایط ارمنستان از هر نظر اعم از زیست محیطی و مقررات منطقه اطلاعات کافی کسب کنید. این اطلاعات در سفر شامل شرایط آب و هوایی، مقررات گمرکی، نیروهای خدماتی، انتظامی، بهداشتی و سایر امکانات است.

۲- میتوانید برای انتخاب بهتر و شرایط مسافرت از اطلاعات دفاتر خدمات مسافرتی معتبر که دارای مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند بهره مند شوید.

۳- اگر با وسایل نقلیه عمومی مسافرت میکنید پیش از سفر، بلیط رفت و برگشت تهیه کنید و از تایید رزروتان مطمئن شوید. برای سفر با اتومبیل شخصی، پیش از سفر از نظر فنی و ایمنی آن را تحت معاینه دقیق قرار دهید.

۴- هنگام ثبت نام برای سفر با تور مفاد قرارداد با دفتر خدمات مسافرتی مورد نظر را به دقت مطالعه و در صورت مشاهده هرگونه ابهام از کارمند مربوطه توضیح بخواهید.

۵- طبق دستورالعمل صادره از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی تو گردشگری نرخ سفرهای داخلی و خارجی بر اساس نوع خدمات و توافق صورت گرفته بین مسافر و آژانس اعمال میشود، بنابراین با در نظر گرفتن تمامی جوانب خدمات مورد نیاز سفر خود را انتخاب کنید.

۶- برای رزرو محل اقامت خود اعم از هتل، متل، آپارتمان و … از طریق دفاتر معتبر و مراکز مسوول اقدام و از مراجعه به واسطه ها خودداری کنید، همچنین تایید رزرو انجام شده را از مرکز مربوطه طلب کنید.

۷- در سفرهای داخلی و خارجی هنگام ترک محل اقامت، مدارک شناسایی و کارت هتل را همراه داشته باشید. مشخصات خود را علاوه بر روی چمدان، در محل مناسبی در داخل چمدان نیز بچسبانید.

۸- در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در سفر به ارمنستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران و با به دفتر ما در #ایروان مراجعه کنید….

۹- از نگهداری و کمک در حمل چمدان و اثاثیه افراد ناشناس خودداری کنید.

۱۰- در سفر به ارمنستان برای اخذ ویزا از سپردن گذرنامه یا هرگونه مدرکی به افراد واسطه خودداری کنید. زیرا ویزای #ارمنستان در مرز ارمنستان صادر میگردد. به اشخاص بدون یونیفورم و کارت شناسایی در فرودگاه ها ترمینال ها و سایر اماکن که در ظاهر به قصد کمک یا کنترل مدرک و در باطن به قصد دیگری به شما نزدیک میشوند اعتماد نکنید و از ارائه وسایل و مدارک همراه خود به خصوص گذرنامه خودداری کنید.

۱۱- پیش از حرکت بار دیگر ساعت حضور در فرودگاه، راه آهن و ترمینال را چک کنید؛ در جابه جایی لوازم خود از فرودگاه، راه آهن و پایانه ها به هتل از وسایل حمل و نقل عمومی و رسمی استفاده کنید.

۱۲- جهت خرید یا تبدیل ارز به افراد دوره گرد و ناشناس مراجعه نکنید، مناسب ترین و مطمئن ترین مکان برای خرید یا تبدیل ارز، بانک ها و صرافی ها هستند.

۱۳- در اماکن شلوغ مانند بازارها، زیارتگاه ها، پارک ها و خیابان های پرازدحام از وسایل شخصی همراه خود مراقبت ویژه کنید.

۱۴- اطلاعات راجع به وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس را میتوانید از محل اقامت خود یا کارکنان هتل کسب کنید.

۱۵- سیستم حمل و نقل عمومی در ایروان تحت نظارت موسسه های خصوصی یا وابسته به شهرداری فعالیت میکند.

۱۶- کرایه تاکسی با توجه به میزان مسافت متغیر است. مبلغ کرایه را به واحد پول ارمنستان «درام» پرداخت کنید.

۱۷- همیشه از در دست داشتن آدرس دقیق مسیر و مکان هایی که قصد دیدار از آنجا را دارید اطمینان حاصل کنید.

۱۸- نقشه شهر، جاده ها و مکان های دیدنی و گردشگری را حتما همراه داشته باشید.

۱۹- در صورت گم کردن راه، از نزدیک ترین فروشگاه درخواست راهنمایی بکنید یا با شماره تلفن های ما در ارمنستان تماس بگیرید.

۲۰- خطر جیب بری و … در سراسر جهان مسافران را تهدید میکند، نسبت به آنچه در اطرافتان میگذرد هوشیار باشید.

۲۱- چنانچه برای تماشای جاذبه های توریستی از هتل محل استقرار خود خارج میشوید بچه ها را با لباس روشن بپوشانید، ضمنا نام و مشخصات و محل اقامت فرزند یا فرزندان خردسال خود را روی یک تکه کاغذ بنویسید و در جیب شان قرار دهید.

۲۲- به فرزندان تان آموزش دهید از باز کردن در اتاق محل استقرار روی افراد ناشناس خودداری کنند.

۲۳- در بین اعضای خانواده سفر برای هر فرزند خردسال یک فرد جوان را مسوول حفاظت وی در مواقع اضطراری تعیین کنید.

۲۴- درگردش بچه ها را تنها در اتومبیل رها نکنید.

۲۵- به تاریخ بازگشت و وضعیت پرواز توجه کنید.

۲۶- بهتر است هنگام گردش در شهر یا مراکز تفریحی، مدارک و کیف پول تان را در کیف دوشی متمایل به جلوی بدن بگذارید و نیز از قراردادن کیف پول در جیب عقب خودداری کنید.

۲۷- وجه نقد مورد نیاز خود را حمل کنید و از توضیح برنامه سفر و میزان پول موجودی خود به دیگران خودداری کنید.

۲۸- میتوانید در ایران یک حساب ارزی در بانک ملت افتتاح و در هنگام مسافرت با مراجعه به شعبه بانک ملت ایروان پول خود را در چند نوبت دریافت کنید.

۲۹- از پول، طلا و جواهر و اشیای باارزش به گونه ای استفاده کنید که جلب توجه نکند.

۳۰- در صورتی که تصمیم دارید تا دیر وقت در اماکن تفریحی بمانید، از داشتن همراه یا همراهان دریغ نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید