موزه های ارمنستان

موزه های ارمنستان

موزه های ارمنستان

موزه های ارمنستان : اگر بخواهیم یک تعریف خوب از ارمنستان بکنیم، باید آن را به عنوان یک پارک فرهنگی معرفی کنیم. توریستها از وفور مراکز باستانی و فرهنگی در این کشور شگفت زده می شوند. به جرات می توان گفت که غیر ممکن است شما شهر و یا روستایی را در این کشور بیابید که یک اثر باستانی یا یک مرکز فرهنگی و تفریحی در آن وجود نداشته باشد.

امروزه در شهر ایروان موزه های متعددی وجود دارد که از معروفترین آنها می توان از ماتناداران نام برد که محل نگهداری نسخ بسیار قدیمی دست نویس است. در این مرکز آثاری وجود دارند که تاریخ نویسان و شرق شناسان منطقه از آنها به عنوان منابع اصلی تحقیقاتی خود استفاده های فراوانی برده اند.

اپرای ایروان از دیگر مراکزی است که نمی توان از آن به سادگی گذشت. این مرکز که در میدان جمهوری شهر ایروان قرار دارد محل برگزاری کنسرتها و نمایش های بسیار جالبی است.

آثار مهم فرهنگی و تاریخی

– کلیسای اجمیادزین که مقر دینی ارامنه یعنی کاتولیکوس است. این بنا در شهری به همین نام در غرب ایروان واقع شده است . مراسمی که در این کلیسا برگزار می شود و وسایل قدیمی موجود در ان از جمله دیدنی ترین پدیده های ارمنستان است.

دومین مکان بنای یادبود سارداراباد است که جهت به یادبود جنگی که در سال ۱۹۱۸ بین ارامنه و ترک ها در گرفت و نهایتا باعث تاسیس نخستین جمهوری ارمنستان در سال ۱۹۱۸ گردید، بناشده است.

تسیسترناگابرت از جمله آثار دیدنی در ارمنستان در نزدیکی بنای قبلی است و به یاد بود یک و نیم میلیون ارمنی است که در دوران جنگ جهانی اول در ترکیه کشته شدند ساخته شده است.

معبد گارنی که از آثار قبل از دوران مسیحیت است و بسیار شبیه آثار معماری یونانی است.

خورویراب سیاه چالی است که گریگور مقدس به مدت ۱۳ سال در ان زندانی بوده.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید