حسابداری شرکت ها در ارمنستان

حسابداری شرکت ها در ارمنستان

حسابداری شرکت ها در ارمنستان

حسابداری شرکت ها در ارمنستان :باتوجه به قوانین جدید دولت ارمنستان درموردشرکت های خارجی ونیزبحث حسابداری ومالیات های مربوطه

در سال ۲۰۱۳تمامی شرکتهایی که به هردلیلی درارمنستان اقدام به ثبت شرکت نموده اند باید به شکل خیلی جدی ودقیق به موارد زیرتوجه فرمایند.

دسته اول:

چنانچه ازشرکت خود هیچگونه استفاده ای نمیکنید وبرنامه ای هم برای استفاده ندارید بهتراست شرکت خود را تعلیق کنید. بابت اینکار یک هزینه کلی بابت تعلیق کردن شرکت خود دارید که این هزینه برابر با  صددلار می باشد.

همچنین سالیانه مبلغ صددلارهم بابت انجام کلیه کارهای مربوط به حسابداری و رد گزارش ها وگرفتن مفاصا از اداره های مربوطه باید پرداخت کنید. جدا ازاین هزینه ها هیچ هزینه دیگری ندارید. باتوجه به موارد گفته شده بصورت خلاصه یکبار با پرداخت صد دلارشرکت خود راتعلیق کرده و از آن پس سالیانه صد دلار میپردازید تا امور مربوط به حسابداری آن انجام شود.

دسته دوم:

دسته دوم شرکتهائی هستند که میخواهند شرکتشان فعال باقی مانده و بنا به نیاز بتوانند کار انجام دهند و از تسهیلات احتمالی و مزایای شرکت خود درارمنستان استفاده نمایند. این دسته حسابداری ماهیانه وسه ماه و سالیانه دارند. بابت گزارش ماهیانه وسایر امور مربوطه ازجمله گزارش فصلی و سالیانۀ این دسته از شرکتها، مبلغ۵۴ دلارهرماه باید پرداخت شود. همچنین این شرکتها برای اینکه بتوانند ازاقامت خود یا حتی برنامه حسابداریخوداستفاده کنند و اینکه مکانی در ارمنستان پاسخگوی تلفن های احتمالی مشتریان آنها یا موسسات ذیربطباشد، بتوانند باحسابهای بانکی خود کار کنند و نیز از مزایای کار با حساب بانکی و پرداخت مالیات  استفاده کنندباید آدرس داشته باشند و بابت آدرس واقعی و نیز خدمات منشیگری و پاسخگویی به تلفن ها  و  نامه  ها باید هرماه مبلغ ۴۱ دلار پرداخت کنند که این مبلغ ترجیحا شش ماه یکجا گرفته میشود. بصورت خلاصه این دسته ازشرکتها هرماه حدود صددلار بابت هزینه حسابداری و آدرس شرکت وسایر خدمات باید پرداخت شود. خصوصاافرادی که صرفا به خاطر اقامت ارمنستان، اقدام به ثبت شرکت نموده اند باید این نکته را  درنظر بگیرند که تمدیداقامت آنها درسال های بعد قطعا بستگی به برنامه حسابداری آنها دارد. در روزهای اخیر  برنامه بازدید سرزده ازسوی اداره مالیات و مهاجرت ارمنستان به دفاتر شرکت ها هم بخشی از سیاست های دولت ارمنستان شده است.

دسته سوم:

دسته سوم شرکتهائی هستند که فعالند و هرماه فاکتور خرید وفروش صادر میکنند یا اقدام به صادرات و واردات میکنند. این شرکتها بنا به حجم کاری شرکتشان باید ماهیانه مبلغی بین ۳۱۱ تا ۵۱۱ دلار را در نظر بگیرند. در صورتیکه شرکت شما مثلا یک فروشگاه زنجیره ای مانند سوپرمارکت باشد  ممکن است این مبلغ تا صد هزار دلار بالا رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید