بهداشت در ارمنستان

بهداشت در ارمنستان

بهداشت در ارمنستان

بهداشت در ارمنستان :۱- گسترش بیماری ها در ارمنستان به دلیل تمیزی آب و هوا و کمی جمعی بسیار محدود میباشد.

۲- بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی امکان ابتلا به بیماری های زیر در این کشور وجود دارد:

هپاتیتA – هپاتیتB – تب تیفوئید-

سرماخوردگی و آنفولانزا: در فصل سرما به دلیل عدم دسترسی همگان به میوه جات و سبزیجان حاوی ویتامین «ث» این بیماری اپیدمی شده و شیوع آن بیشتر است، این مورد در افراد خردسال بیشتر از بزرگتر ها دیده میشود..

۳- بیماری های کلیوی به دلیل نوع آب آشامیدنی ارمنستان که حاوی املاح بسیار زیاد میباشد، در سطح بالای جدول بیماری ها قرار دارد. از جمله راه های پیشگیری این بیماری استفاده از آبهای آشامیدنی تصفیه شده میباشد.

۴- در مسیر جاده ها، پارک ها و تفریح گاهها از آشامیدن آب های مشکوک (جدا) خودداری کنید زیرا خطر بیماری روده و گوارش وجود دارد.

۵- در طول مسافرت از پخش و پراکندگی زباله ها خودداری کرده تا طبیعت و محیط زیست برای دیگران و سفر بعدی خودتان همچنان زیبا و تمیز باشد.

۶- توصیه میگردد در صورت سفر به این کشور از تسهیلات مربوط به بیمه مسافر استفاده نمایید، البته باید گفت بیمه های موجود تنها برای موارد پیش بینی نشده بوده و نمیتوان از تسهیلات آن برای درمان بیماری های خاص بهرده برد.

۷- با توجه به وجود بیماری های مسری نظیر هپاتیتB و ایدز پ، لازم است ضمن رعایت نکات بهداشتی از هرگونه ارتباطات غیر مطمئن پرهیز نمایید.

۸- سعی نمایید در تهیه خوراک و آب مناسب «ترجیحا آب بسته بندی شده» دقت نمایید.

۹- چنانچه دارای بیماری خاصی هستید قبل از مسافرت ضمن مشورت با پزشک خود، خلاصه پرونده مربوط به بیماری خود را به همراه داشته باشید.

۱۰- با توجه به اینکه مصرف برخی از داروها در بعضی از کشورها ممنوع میباشد ضروری است در صورت مصرف داروهای خاص گواهی پزشک را به همراه داشته باشید.

۱۱- جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جدول مربوط به بیماری های موجود در این کشور میتوانید به سایت بهداشت جهانی مراجعه کنید.

www.who.int/countries/en

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید