بازگشایی دانشگاه پیام نور ایروان

بازگشایی دانشگاه پیام نور در ایروان

بازگشایی دانشگاه پیام نور ایروان

طی تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و دانشگاه دولتی ایروان ، شعبه دانشگاه پیام نور ایران در ارمنستان افتتاح شد.

این حرکت در راستای امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور ایران و دانشگاه دولتی ایروان انجام شده و شعبه این دانشگاه ایرانی در پایتخت ارمنستان افتتاج گردید.

این افتتاحیه با حضور حمیدرضا میرزایی ، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی مراکز بین المللی دانشگاه پیام نور و آقای جورجیان ، معاونت بین المللل دانشگاه های دولتی ایران انجام گردید.

به منظور این همکاری و توافقات صورت گرفته، این دو موسسه علمی در زمینه اعطای فرصت های مطالعاتی متقابل ، بورسیه تحصیلی، راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی و زبان ارمنی و همچنین برگزاری دوره های علمی همکاری دارند و برای این موارد مدرک مشترکی توسط هر دو دانشگاه صادر میگردد.

از موارد دیگری که دانشگاه پیام نور می تواند در ایروان انجام دهد، پذیرش دانشجویان ایرانی و ارمنی برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های گوناگون علوم انسانی و ثبت نام این متقاضیان برای دوره های تحصیلی می باشد.

در سفر دی ماه ۱۳۹۵ حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران به ایروان و طی مذاکرات انجام شده با سرژ سرکیسیان ، رئیس جمهور ارمنستان، و مذاکرات اعضای هیئت عالی همراه و همتایان، پس از رفت و آمدهای متقابل هیات های مختلف ، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری ها بین دو کشور فراهم گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید