دلیجان سوئیس کوچک

دلیجان سوئیس کوچک

دلیجان سوئیس کوچک

دلیجان سوئیس کوچک :بعضی از مردم این شهر را سوئیس کوچک ارمنستان می نامند که آسمان زیبایی برای استراحت و تعطیلات دارد.

شهر Dilijan در شمال ارمنستان قرار گرفته است ، در منطقه Tavush ، بین دریاچه Sevan و Ijevan. این شهر کوچک در ارمنستان زیباترین شهر احاطه شده توسط کوه ها و جنگل است. شهری با ساختمان های قدیمی که با مناظر زیبای جنگل و کوه احاطه شده است.

بهترین راه رسیدن به شهر دلیجان رفتن از بزرگراه اسون و گذشت از تونل اسون است که با گذشت از تونل در وقت شما صرفه جویی خواهد شد.برخی از صحنه های که شما در طول مسیر می بینید باورنکردنی است. سردترین و گواراترین نوشیدنی جهان را در روستای سیمنوکا در کنار چشمه اب خواهید نوشید.

هنگام رانندگی به سمت دلیجان شما دو نوبت توقف کنید و در جنگل های وحشی آلو و سیب ترش ،تمشک و گلابی وحشی بخورید. در طول مسیر شما اتومبیل های کمی را می بینید و مسیر مسیر امنی است.

هوای پاک،منظره های زیبا ،مردمی با اخلاق دوستانه و طبیعت مثال زدنی دیلیجان را به منطقه ای بی نظیر برای تعطیلات مبدل کرده است.هوا سرشار از اکسیژن است . رایحه دل انگیز درختان بلوط ،منظره زیبای درختان پرشمار کاج چشم را می نوازد.چشمه های آب طبیعی از دل کوه های پرچین جاری است.شهر دیلیجان از گردنه سوان با جنگل شروع می شود هر چند بعضی از قطعات جنگل در طول بحران انرژی ارمنستان از بین رفته است اما بخش بزرگی از جنگل باقی مانده است.جنگل دیلیجان بخشی از پارک ملی ارمنستان است و توسط دولت حفاظت می شود.درختان بومی جنگل بلوط ، زبان گنجشک و نارون هستند. شما درختان کاجی را که در سال های اخیر کاشته شده اند می توانید در جنگل ببینید.

در جنگل چشمه های آب معدنی متعددی وجود دارند که به جز روزهای بارانی که گل آلود می شوند قابل شرب هستند. حیات وحش جنگل شامل خرس ، گرگ ، روباه ، خرگوش ، پرندگان مختلف ، جوجه تیغی ، جانوران پستاندار شبیه راسو و دیگر حیوانات می باشد.اگر به زیست شناسی علاقمندید حیوانات جالب و نمونه های گیاهی جالبی در این جنگل پیدا می کنید.

جاذبه های توریستی اکثرادر مرکز شهر واقعند : کوچه های قدیمی در نزدیکی خیابان Myasnikyan قرار دارندساختمان های تاریخی و موزه مردم شناسی ، کتابخانه Davtian Serik و موزه Sharambeyan در خیابان Gagik Datvian هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید